نقش دستگاه مهم و اثرگذار شورای نگهبان
نوشته شده توسط : sadis

امروز هرچه بیشتر پیش مي‏رویم، به اهمیت حضور شوراي نگهبان بیشتر پي‏مي‏بریم. شواهد متعددي از همه طرف براي انسان روشن مي‏كند كه چه فكر درستي بود گذاشتن این شورا در قانون اساسي، و چه لطف بزرگي كرد خداي متعال براي این كار، و امام بزرگوار ما كه این ‏طور محكم در مقابل شبهات ایستادند و از شوراي نگهبان دفاع كردند، ایشان چه كار بزرگي را انجام مي‏دادند و در نظر داشتند.

اگر ملاحظه كرده باشید، دشمنان نظام اسلامي هم، در تبلیغات خودشان یكي از نقاطي كه متصل- شاید در هیچ برهه‏اي نباشد كه این نقطه را فراموش كنند- مورد بمباران تبلیغاتي قرار مي‏دهند، شوراي نگهبان است.

آن‏ها از وجود این دستگاه مهم و اثرگذار ناراحتند و ما واقعا باید تشكر كنیم از آقایان محترم در شوراي نگهبان- چه فقهاي عظام، چه حقوق‏دانان محترم- كه با این كه یك تشكیلات به ظاهر كوچكي است، لیكن این كار بزرگ را با حفظ رعایت‏هاي لازمي كه مردم از آن‏ها توقع دارند، توانستند انجام دهند.

مردم توقع‏ دارند شورا آنچه را كه انجام مي‏دهد، همراه با استدلال متین از لحاظ تكیه ‏گاه قانوني باشد؛ در خود شورا و در عملكرد شورا اتحاد و انسجام وجود داشته باشد، شورا در كار خود تاخیر نداشته باشد، به وقت و به موقع كارها را انجام دهد. این‏ها همه بحمد الله در این مدت طولاني از مسوولیت شورا تحقق پیدا كرده است.

در باب نظارت و كاري هم كه هیئت هاي نظارت انجام مي‏دهند و سرانجام به شوراي نگهبان و قضاوت شوراي نگهبان منتهي مي‏شود، عرض مي‏كنیم این هم بسیار مهم است. اگر كساني اشكال مي‏كنند، ایراد مي‏كنند، بهانه‏گیري مي‏كنند، اصل این كار را زیر سوال مي‏برند، این خلاف انتظار نیست- بالاخره نظرات گوناگوني هست- مهم این است كه انسان و آن دستگاه عامل بداند كه چه كاري بر عهده‏ي اوست و چه كاري دارد انجام مي‏دهد.

كاري كه شما انجام مي‏دهید، بسیار كار مهمي است. این كار خلاصه‏اش عبارت از این است كه كساني كه بناست براي كشور و ملت تصمیم بگیرند- چه در قالب مجلس خبرگان، چه در قالب مجلس شوراي اسلامي، چه در قالب رئیس‏جمهوري- و سرنوشت كشور به دست این‏ها داده مي‏شود، از صلاحیت لازم برخوردار باشند. نمي‏شود هركسي را مسلط بر سرنوشت مردم كرد. نمي‏شود به هركسي با هر كیفیتي در رفتار و اخلاق و عقاید و سلائق و ممشا و معلومات و معرفت و این‏ها، اجازه داد كه براي اداره‏ي یك كشورِ هفتاد میلیوني، با این عظمت، با این تاریخ، بیاید قانون بنویسد، او را الزام كند كه باید تو این‏طور بكني، این‏طور نكني، این شرائطي دارد.

* از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضاي شوراي نگهبان (بیستم تیر 1386)

فراهنگ**1003**1588





:: برچسب‌ها: روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: